top of page

השראה וחלום // על איך חלום הופך לתוכנית? או על איך לפתוח סטודיו עצמאי?

הכל התחיל לפני 6 שנים, ממש בשנה האחרונה שלי לתואר בתקשורת חזותית. החלטתי שאני מתחילה לפרסם את עצמי כמעצבת גרפית.

התחלתי לעצב לחברים ומשפחה בפרויקטים רבים ומגוונים על מנת להגדיל את תיק העבודות. בשלב מסויים, החלטתי למקד את עצמי ביצירת שפה אישית, כזו שכאשר יראו את העבודות שלי - ישר ינחשו שאני עומדת מאחורי זה. למעשה, התחלתי למתג את עצמי, לדייק את עצמי, ובעצם, לתכנן איך להוציא את המותג שלי לאור.


אחד המשפטים שנכתבו עליי בספר המחזור, איי שם בין משפטי החרוזים, הבדיחות והזכרונות היה - ״סדר וארגון זה אצלה כלל בחיים״ וכך אני עד היום. הכל התחיל לפני כ-6 שנים, פתחתי מחברת חדשה ושיקית להפליא, כזו שקניתי במיוחד ב׳יולטה׳ בכיכר מסריק, והתחלתי לכתוב לעצמי מטרות או איך אני רואה את הסטודיו שלי בעוד שנה מהיום, איך אני רואה את עצמי, מיהו קהל היעד ומה המסר החדש שאני רוצה להביא לעולם.


יש לציין שהשלב שבו מעצב.ת צריכ.ה להתחיל למתג את עצמו.ה, זהו שלב מאוד, אבל מאוד, לא פשוט. כי בראשנו, קהילת המעצבים והמעצבות בכל תחום, מסתובבים להם אינספור השראות, רעיונות, טכניקות וחומרים. יש צורך בזמן, שכולו מוקדש למלאכת מחשבת, מדוייקת וכה חשובה.

בסופו של דבר, וזה תמיד צריך לזכור, יש לדייק עד כמה שניתן, עם הזמן, העסק מתרחב וגודל, העולמות החדשים מתגלים, וככל שמדובר בחלקיקים קטנים, כך המציאות אינה ניתנת לניבוי. תמיד אפשר לשנות. אבל, בואו, לא כל הזמן אפשר לדייק.



בשלב הבא, התחלתי לחפש לעצמי חומרים שאיתם אני רוצה לעבוד, שאיתם נוח לי ובהם אני שולטת. במקביל, החלו לפנות אליי זוגות מאורסים מהממים, אשר להם אני מוקירה תודה עד היום בתפירת הנישה שלי בעולם מיתוג החתונות והאירועים. התחלתי לעבוד בטכניקה של איור בצבעי מים, גם בדרך המסורתית עם נייר ומכחול וגם באיור במברשות פוטושופ בעזרת האלוהים של כל מאייר ומאיירת - וואקום. היתה בי, עד היום, אמביציה בל תתואר, דמיינתי מה אני רוצה עד הסוף, אפילו פתחתי לוח השראה לאיך יראה המשרד הביתי שלי, סיפרתי לעצמי את הסיפור ודחפתי קדימה. הרצתי את הסרט הזה בראש שלי כל לילה. כל בלוג חתונות - שמע עליי, בכל קבוצה סודית של מתחתנים - הנחתי את היד הוירטואלית שלי. ומעל הכל, שמתי דגש על הלקוחות שלי, שישבתי לשיחות טלפון עמוקות ומרגשות ופשוט נתתי את הכל. הכרתי זוגות מתחתנים שעד היום בקשר איתי. חיפשתי בכל זוג את הסיפור הייחודי שלו.

ככה הופכים חלום למציאות.



ואז מצאתי את עצמי מגשימה חלום נוסף, עוד מגיל 15 חלמתי לעבור לגור בלונדון, הרגשתי שהנפש שלי קשורה למקום הזה ולכן תמיד היעד המועדף עליי היה - לונדון. כעבור חודש מסיום השנה הרביעית והאחרונה ללימודים ונעילת תערוכת פרויקט הגמר, עברתי ללונדון יחד עם בעלי ומשם הקלישאה שהשמים הם הגבול - יושבת בול. החלטתי שאני פותחת את הסטודיו שלי מחדש בלונדון, אך במקביל אני רוצה להשתלב בחברה בריטית על מנת לרכוש ניסיון בעבודת צוות וכמובן גם בשוק הבריטי.

עבדתי כשנתיים במותג ביוטי בתפקיד ארט דירקטור. בגדול, הם הלבישו עליי כל מה שקשור לעיצוב, החל ממיתוג מחדש ועיצוב מוצר, אריזות, בניית ליין מוצרים ועד עיצוב פנים ועיצוב תערוכות בלונדון, ברלין, קופנהגן, פריז, רומא, ברצלונה, מדריד ודרום אפריקה. וכך מצאתי את עצמי, שנה ראשונה לאחר סיום הלימודים, מעצבת בתחילת דרכה, מטיילת בעולם ומחייכת על כך שאני עושה מה שאני הכי אוהבת ועל כך אני מודה יום יום למנכ״ל שפשוט האמין בי וזרק אותי למים.

יש שיגידו שיש לי מזל, אני קוראת את לזה ניצול הזדמנויות והגשמת מטרות בכל הכוח.


במקביל, התוכנית שלי לבניית העסק שלי רוקמת עור וגידים, ילדתי את הבן שלי בלונדון, דולב, ולקחתי חופשת לידה של שנה. אבל, בואו, חופשת לידה למעצבת עצמאית היא לא באמת חופשה... אני זוכרת ששבוע אחרי לידה (אגב, בניתוח קיסרי) התחלתי לקבל פרויקטים חדשים, לקבוע פגישות ולבנות לו״ז בהתאם לזמנים שנוחים לי ולאהבה שאני רוצה לתת לבן שלי. למה? כי אני לא נחה לרגע, כי תמיד אני חושבת על הפרויקט הבא, כי זה מסקרן אותי, כי יש לי שאיפות וזו המהות שלי.


כעבור שנה, כאשר דולב כבר נכנס לגן, ישבתי שוב וכתבתי לעצמי מטרות חדשות, בניתי מודל עסקי, פילחתי את השוק הבריטי בקטגוריית החתונות והתחלתי לפרסם באתרי חתונות בינלאומיים, מגזינים של חתונות, השתתפתי בתערוכות וירידי חתונות בבריטניה ובקיצור לקחתי את כל המטרות שלי והוספתי להם שום, פלפל ושמן זית.



בהמשך לעשייה בתחום מיתוג האירועים, התחלתי לחפש משהו שהוא חלק בלתי נפרד מהנשמה שבי. מי שמכיר אותי יודע, שעבודה על פרויקטים חברתיים היא ערך עליון עבורי. לשלב את האהבה שלי ולעשות ממנה מקצוע יחד עם עבודה על פרויקטים שמהותם לקדם ערכים חברתיים - זו המהות הגדולה שלי. התחלתי למנף את עצמי ולעבוד יחד עם ׳הבית הישראלי של משרד העליה והקליטה׳, עמותת ׳מאיר פנים׳ בלונדון, הגימנסיה העברית בלונדון, אגודת הידידים של אונ׳ תל אביב בלונדון, מועדון העסקים הישראלי בבריטניה. במקביל, הגיעה לידיי ההזדמנות לשמש כמעצבת של פרויקט ׳זיכרון בסלון׳, פרויקט ׳מתכון עם זיכרון׳, פרויקט ׳יש מצב למנ״ש׳ של בית דני עיריית תל אביב ועוד רבים וטובים. זה לא נגמר בזה, ספרים הם האהבה שלי, אני מסוגלת להכנס לחנות ספרים ולרכוש ספר רק בגלל איך שהוא נראה, חתרתי לעבוד יחד עם הוצאות ספרים והלב שלי התרחב ויחד איתו גם הסטודיו שלי (= תוכלו להציץ קצת פה.


כמו שכבר כתבתי קודם, האהבה שלי ללונדון החלה איי שם בגיל 15 ומצאתי את עצמי חוברת למשפחת ארטרנטיב לונדון ומדריכה סיורי אמנות רחוב בשורדיץ׳ ובקמדן טאון.


אז איך הופכים חלום לתוכנית?

קודם כל, חשוב לרשום לעצמכם.ן את המטרות על דף, לי ממש עזר לרשום אותן מהקל אל הכבד, לתלות אותם על הקיר בפינת העבודה וכבר ביום שלמחרת, להתחיל ליישם, להפוך את העולם, לחפור בכל קבוצה אפשרית, להקים אתר עסקי, לבעוט את עצמי לעולם. לרשום את הערכים שלכם.ן, האם תרצו לשלב את הערכים האישיים שלכם.ן בערכים של העסק שלכם.ן? אם צריך, תמתגו את עצמכם.ן מחדש, תדייקו את עצמכם.ן, תהיו עקביים ועקביות עם המטרה אבל גם עם המהות.


תארגנו פינת עבודה, כזו שתרגישו בה נוח, תבנו לוח זמנים לביצוע המשימות, בימים שאין עבודה ואף אחד לא מתקשר, עדיין הייתי משאירה יומן פתוח ומצהירה לעצמי בראש שאני במוד של עבודה - היומן כאילו מלא ואני לא פנויה לדברים אחרים.

האנרגיה הזו, ששידרתי לעצמי ולעולם פשוט משנה את החשיבה.


תשלחו הודעות, תתקשרו, תדחפו את עצמכם.ן לכל פוסט, לכל שיחה, אם הכרתם.ן אנשים חדשים בחייכם.ן, תשווקו את עצמכם.ן ואת מה שאתם.ן עושים ועושות, שאין אדם שאתם פוגשים.ות באמצע הדרך שלא יודע מי אתם.ן.

אבל בעיקר, תחייכו, נכון, הדרך לא קלה, מסובכת, יש עליות וירידות וכל יום לומדים משהו חדש ובונים את המותג שלכם.ן, אבל תזכרו ותאמינו שאתם יחידי סגולה שעושים רק מה שאתם אוהבים ובגלל האמונה הזו אתם תצליחו ותעופו קדימה.

הכל אפשרי. מחשבה יוצרת מציאות ומציאות יוצרת מחשבה.

 

אז איך אתם.ן הולכים.ות להפוך את החלום שלכם לתוכנית פעולה? התחלתם.ן לכתוב מטרות? לשמן גלגלים? להניע מנועים? יש לכם.ן עוד רעיונות לתחילת הדרך וסיפורי השראה? מוזמנים לשתף בתגובות (=

 

וכמובן, אשמח אם תשתפו את הפוסט מוזמנים ומוזמנות לשמור על קשר איתי, בהרשמה לניוזלייטר שלי פה

 

342 צפיות
bottom of page